Transdisciplinary social legal research. Case of the Academic Corps UDG-CA-1119

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32870/rjj.v4i7.178

Keywords:

Legal research, transdiscipline, academic group

Abstract

Scientific research over the years has been specializing in areas of knowledge, currently the literature promotes research from work teams where different disciplines converge in order to establish dialogues between them to generate a better understanding of the phenomena. From which in the field of law is gaining momentum social legal research, so it was proposed as an objective to share some of the work done in this type of research of the academic group with code UDG-CA-1119 of the University of Guadalajara. For this purpose, a qualitative study was carried out, with a narrative literature review and complemented with the work done by this team. Among the results, paradigm shifts, debates and proposals in legal research are presented, which allow us to conclude on the relevance of promoting training and transdisciplinary collaborative work between students and researchers.

Author Biography

Martha Patricia García Rodríguez, Universidad de Guadalajara

Doctora en Derecho por investigación, por el Instituto de Estudios Jurídicos, Maestra en Derecho Civil y Financiero y Licenciatura en Abogado por la Universidad de Guadalajara, Miembro del Programa para el Desarrollo Profesional Docente (Prodep). Actividad de investigación sobre las violencias, Profesora Investigadora de Tiempo Completo, adscrita al Departamento de Estudios Jurídicos. Miembro del Observatorio Ciudadano “Cultura de paz y de legalidad”, así como del cuerpo académico Docencia e Investigación de Violencias, Sistema de Justicia, Construcción de Paz y Desarrollo Humano (UDG-CA-1119).

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Published

2023-12-19